Welkom

Beste leden,

Spoedig zullen wij overgaan op een nieuwe website.
U kunt alvast een kijkje nemen op https://hengelsportverenigingbrunssum.nl.
Zolang de huidige website nog online is deze leidend wat betreft het reglement en dergelijke, Aan de nieuwe website wordt namelijk nog gewerkt,

Beste leden,

Er is een wetsverandering geweest, hierbij moeten alle statuten aangepast worden in het kader van het WBTR. Volgens de statuten moeten de helft van de leden aanwezig zijn op de ledenvergadering voor deze aanpassing. Helaas gaan we die aantallen niet halen. Daarvoor vind direct na de ledenvergadering de 2e vergadering plaats voor deze aanpassing.

AANVULLING FRENKIES WEDSTRIJD:

Het inschrijven voor Frenkies wedstrijd kan vanaf maandag 10 juni. U krijgt altijd een mail ter bevestiging of afzegging indien deze vol is. De antwoord mail is tevens uw bewijs van inschrijving. Zonder bewijs van deze mail kunt u niet deelnemen. Inschrijven is 10 euro pp contant te voldoen aan de waterkant.

Beste leden,

Vrijdag 12 april om 20.00u zal de algemene ledenvergadering plaatsvinden. Locatie is gemeenschapshuis de Burcht Wieënweg 18 te Brunssum

Beste leden,

Het wedstrijdschema en het regelement voor 2024 staat online. U kunt deze vinden onder het kopje wedstrijden.

Beste leden,

Vanaf januari zijn de nachtvisvergunningen in te ruilen voor €50,- bij John Backers Hengelsport. Dit op vertoon van de vergunning van 2024 en de oude nachtvisvergunning 2023. De oude nachtvisvergunning wordt direct ingenomen door John Backers Hengelsport

In 2024 gaan een aantal dingen veranderen voor het nachtvissen. In de maanden juni, juli en augustus is nachtvissen op de Koffiepoel en Schutterspark toegestaan. De Gemeentevijver mag er in de maanden juni, juli en augustus NIET worden gevist in de nacht. Dit betekent dat deze maanden de regels gelden: 1 uur voor zonsopkomst tot maximaal 2 uur na zonsondergang. De overige maanden, januari t/m mei en september t/m december, is het wél toegestaan te nachtvissen op de Gemeentevijver.

Uitsluitend een groene of bruine brolly’s ZONDER voorfront en ZONDER grondzeil zijn toegestaan op zowel de Gemeentevijver als Schutterspark. Op de Koffiepoel mag er wel gebruik gemaakt worden van een brolly met voorfront en/of bivvy.

Nadat alle vergunningen geruild zijn gaan we kijken of er nachtvisvergunningen overblijven. Dit zal later bekend gemaakt worden op de site. Dit nieuwe concept wordt 1 jaar op proef gedraaid en gemonitord door ons als bestuur en de Gemeente Brunssum.

Hopende jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Tevens wensen wij jullie alvast fijne feestdagen en een visrijk 2024.

Beste leden,

De overloop van de koffiepoel zit verstopt. Dit is bekend bij het bestuur echter ligt dit bij natuurmonumenten en mogen wij als vereniging hier NIETS zelf aan doen. Natuurmomenten kan de vereniging hiervoor aansprakelijk stellen mocht dit toch gebeuren.

Beste Leden,

Ivm de Oliebollenwedstrijd zijn beide vijvers op de Kattekoelen op 27 december gesloten, van 07.30 tot 16.30

De Wedstrijdcommissie

Beste Leden,

Vanaf 1 augustus mag er weer gevist worden op de gemeentevijver. De waterkwaliteit is eindelijk weer in orde.

Beste Leden.

Wegens blauwalg is het tot nader order verboden om op de Gemeentevijver te vissen.

Beste Leden,

De algemene ledenvergadering zal gehouden worden 29 juni, aanvang 19.30 uur in de Brikke Oave Lindenplein 7 in Brunssum.

Leden aanname 2023

Met Ingang van 2023, zullen er weer een beperkt aantal
jaarvergunningen beschikbaar komen.

We zullen bij ons verkoop punt ( John Backers Hengelsport )  aanbieden vanaf  3 Januari 2023
online zullen er geen beschikbaar komen.
Er wordt geen wachtlijst of reserveringslijst gehanteerd, ook niet bij de verkoper!
Op=Op

Dagvergunningen 2023 zijn ook enkel via bij John Backers Hengelsport   verkrijgbaar

Uitgifte nachtvis vergunningen 2023

vanaf dinsdag 17 Januari, 2023  worden de nachtvis vergunningen weer uitgegeven als volgt:
  • tot en met 30 april 2023, is er het omruil recht voor de mensen die reeds een nachtvis vergunning 2022 in bezit hebben. tegen betaling van 10€ en op vertoon van een geldige vispas HXV Brunssum 2023.
  • vanaf 1 Mei 2023 , zijn de overgebleven vergunningen voor de vrijde verkoop,

Mededeling betreffende de controles op de Kattekoelen en Koffiepoel 2023

Hierbij laten we u weten dat er weer intensief gecontroleerd gaat worden op bovengenoemde vijvers.
De controles worden net als vorig jaar uitgevoerd door Risicobesef. De medewerkers van risicobesef hebben dezelfde bevoegdheden als onze eigen controleurs.
Zij handelen volledig in onze opdracht, m.a.w. zijn uw visvergunning en of vispas niet  aanwezig en/of vismateriaal niet conform de regels wordt dit meteen gerapporteerd aan het bestuur en zullen de sancties uitgevoerd worden zoals beschreven in het huishoudelijk regelement. Verder staan de handhavers in direct contact met de politie.

Federatief
Landelijk

Het laatste verenigingsnieuws

Nachtvisvergunningen 2024

Feb 2024

Vanaf zaterdag gaan de nachtkaarten voor 2024 in de vrije verkoop. Er is een gelimiteerde oplage en op=op.

Welkom

Beste leden,

Spoedig zullen wij overgaan op een nieuwe website.
U kunt alvast een kijkje nemen op https://hengelsportverenigingbrunssum.nl.

AANVULLING FRENKIES WEDSTRIJD:

Beste leden,

Hopende jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Tevens wensen wij jullie alvast fijne feestdagen en een visrijk 2024.

De Wedstrijdcommissie

Beste Leden.

Leden aanname 2023

Met Ingang van 2023, zullen er weer een beperkt aantal
jaarvergunningen beschikbaar komen.

online zullen er geen beschikbaar komen.
Op=Op

Uitgifte nachtvis vergunningen 2023