Beste leden,

Vanaf zaterdag gaan de nachtkaarten in de vrij verkoop bij John Backers hengelsport. Er is een gelimiteerde oplage en op=op

Beste leden,

Vanaf januari zijn de nachtvisvergunningen in te ruilen voor €50,- bij John Backers Hengelsport. Dit op vertoon van de vergunning van 2024 en de oude nachtvisvergunning 2023. De oude nachtvisvergunning wordt direct ingenomen door John Backers Hengelsport.

In 2024 gaan een aantal dingen veranderen voor het nachtvissen. In de maanden juni, juli en augustus is nachtvissen op de Koffiepoel en Schutterspark toegestaan. De Gemeentevijver mag er in de maanden juni, juli en augustus NIET worden gevist in de nacht. Dit betekent dat deze maanden de regels gelden: 1 uur voor zonsopkomst tot maximaal 2 uur na zonsondergang. De overige maanden, januari t/m mei en september t/m december, is het wél toegestaan te nachtvissen op de Gemeentevijver.

Uitsluitend een groene of bruine brolly’s ZONDER voorfront en ZONDER grondzeil zijn toegestaan op zowel de Gemeentevijver als Schutterspark. Op de Koffiepoel mag er wel gebruik gemaakt worden van een brolly met voorfront en/of bivvy.

Nadat alle vergunningen geruild zijn gaan we kijken of er nachtvisvergunningen overblijven. Dit zal later bekend gemaakt worden op de site. Dit nieuwe concept wordt 1 jaar op proef gedraaid en gemonitord door ons als bestuur en de Gemeente Brunssum.

Hopende jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Tevens wensen wij jullie alvast fijne feestdagen en een visrijk 2024.

Beste leden,

De overloop van de koffiepoel zit verstopt. Dit is bekend bij het bestuur echter ligt dit bij natuurmonumenten en mogen wij als vereniging hier NIETS zelf aan doen. Natuurmomenten kan de vereniging hiervoor aansprakelijk stellen mocht dit toch gebeuren.

Hert bestuur.

Beste leden,

I.v.m. oliebollenwedstrijd op de Kattekoelen zijn beide vijvers op 27 december gesloten van 07.30 uur tot 16.30 uur

De wedstrijdcommissie

Beste Leden,

Vanaf 1 augustus 2023 weer open gesteld voor te vissen. De blauwalg is is weg en de waterkwaliteit is eindelijk weer in orde.

Beste Leden,

Wegens blauwalg is het tot nader order niet toegestaan om op de Gemeentevijver te vissen.

Het Bestuur

Beste Leden,

De algemene ledenvergadering zal gehouden worden op 29 juni, aanvang 19.30 uur in de Brikke Aove Lindenlplein 7 in Brunssum.

Het Bestuur.

Ledenvergadering

Beste leden,
Bij deze nodigen wij u uit voor het bijwonen van de ledenvergadering op woensdag 14 december
om 19.00 uur in cafe Eggen Ouwe Mert,  Dorpstraat 77 in Brunssum.

Het Bestuur

Jaarvergadering 2022
Beste leden,
Doordat we nog steeds in de corona crisis zitten, kunnen en mogen we geen jaarvergadering houden.

Te zijner tijd hoort u van ons wanneer exact en waar.

Dringende oproep aan onze leden

Onlangs ontvingen wij een schrijven van de dierenbescherming waarin ons werd meegedeeld dat de dierenambulance nu al een paar keer is uitgerukt om watervogels te verlossen van rondzwervend visdraad.
Wij zijn  door de dierenbescherming met klem erop gewezen dit probleem op te lossen.
Visdraad dat blijft liggen veroorzaakt veel dierenleed bij watervogels en dit is absoluut niet nodig en zeker niet gewenst.
Als sportvisser gaat u niet alleen vissen maar draagt u ook de verantwoording over het wel en wee van de vijver en alles wat daarmee samenhangt. Ook het achterlaten van etenswaar, verpakkingen, overgebleven voer zullen wij nu gaan aanpakken. De visstekken horen schoon achter te blijven. Rotzooi trekt veel ongedierte { o.a. ratten } aan die weer een negatief effect uitlokken op flora en fauna. Verder is het voor de visser na u zeker niet plezierig om op een vervuilde stek plaats te nemen.
Wij als bestuur en u als leden zullen dit probleem samen moeten gaan oplossen om te voorkomen dat onze vijvers dadelijk niet meer bevist mogen worden.
Laat niet als dank.....

Nachtvisvergunningen 2024

Feb 2024

Vanaf zaterdag gaan de nachtkaarten voor 2024 in de vrije verkoop. Er is een gelimiteerde oplage en op=op.